שומעות רגע?!

קהילה

מאמרי דעה

חינוך ירושלמי

זכות להיות מורה

הסיפור שלי

הארגז של ביתא

InHouse

כמה טוב שיש שתיים! תיאום ציפיות עם תומך או תומכת הוראה

כמה טוב שיש שתיים! תיאום ציפיות עם תומך או תומכת הוראה


כניסה לכיתה עם תומכת הוראה מחייבת את המורה לייצר שותפות. בבסיסה – תיאום ציפיות וחלוקת העבודה בכיתה. ב'ארגז של ביתא' תמצאו דרך אחת לפתח את השיחה הראשונה. 

אופן ההכנה: הדפסה מראש של מפת חשיבה וכרטיסיה.

איך עושים את זה

לפניכם מפת חשיבה הכוללת שלוש שאלות לדיון, וכרטיסיית הכוונה. הכרטיסיה מארגנת מוקדי שיחה קריטיים להבניית השותפות האידיאלית בכיתה.

  1. המוקד הראשון – ילדים שזקוקים למענה פרטני. תוכלו להשתמש במפת החשיבה כדי לשרטט את צורת הישיבה בכיתה. לאחר התייחסות למבנה ולצרכים (כמופיע בכרטיסייה), דונו בשאלות ההכוונה על גבי המפה לתיאום ציפיות במוקד זה.
  2. המוקד השני – זמנים ביום שהכיתה דורשת תשומת לב. בכרטיסייה מצורפות שאלות להכוונת השיח. גם כאן תוכלו להיעזר במפת הכיתה. לאחר התייחסות למבנה ולצרכים (כמופיע בכרטיסייה), דונו בשאלות ההכוונה על גבי המפה לתיאום ציפיות במוקד זה.
  3. המוקד השלישי – דרכי העברת מידע. איך מתנהל השיעור בכיתה שלך? בכרטיסייה מצורפות שאלות להכוונת השיח. לאחר התייחסות למבנה ולצרכים (כמופיע בכרטיסייה), דונו בשאלות ההכוונה על גבי המפה לתיאום ציפיות במוקד זה.

 

נסו לשמור על שיח ממוקד ורלוונטי לצרכים שלכם, אך אל תשכחו לתת ביטוי גם לצרכים של היושבת מולכן.

 

אורך המתודה: 30 דקות.

אהבת? שתפי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *