ארגז הכלים של ביתא

איך לבחור שם מנצח?

השם שתבחרו למוצר שלכם הוא הפנים שלו בשוק. הוא לא רק שם, הוא רעיון וחזון, ועליו לבטא במספר אותיות מי אתן ומה יש לכן להציע.

איך עושים את זה? כל הטיפים שיעזרו לכם למצוא את השם שלכם:

  צרו רשימת שמות ראשונית.

כתבו את כל השמות שעלו לכם לראש. צרו רשימה ובה תאגדו את כל השמות שתאספו, כך שתוכלו להצביע ולהכריע בהמשך.

  שחקו עם המילים.

∴   צרו רשימת מילים העונות על השאלה – מה מאפיין את המוצר שלכם, ומה הערכים שמייצגים אותו? נסו למצוא מילים מדויקות כמה שיותר ולא להתפזר. צרו רשימה של 5-7 מילים בלבד! צריכים עזרה? מצאו בלחיצה רשימת ערכים לאפיון מוצר.

∴   בדקו מילים נרדפות, צירופים או מילים בשפות זרות. תוכלו להיעזר באתר Dictionary כדי למצוא מילים מעניינות.

∴   הוסיפו תחיליות או סיומות. הוספה שלהן יכולה לשנות לחלוטין את משמעות המילים שבחרתם, ולתת להן פרשנות מקורית. תוכלו להוסיף מיליות בסיסיות כמו – my, our, app, get, the, all, in, on, un או להשתמש במיליות ייחודיות לעולם התוכן החינוכי (Ed) או של המוצר שלכם (לדוגמה – cam למוצר המשלב צילום)   

∴   נסו לחרוז, לשכל אותיות או למצוא משחקי מילים המתאימים לכם.

∴   נתקעתם? צריכות עזרה כדי להניע את התהליך היצירתי? בכלי "בעזרת הצ'אט – שם של מותג" תוכלו להיעזר בבינה המלאכותית לקבל רעיונות והשראה.

הוסיפו לרשימת השמות שיצרתם רעיונות מעניינים שיצרתם בעזרת התרגיל.

  תתייעצו.

חזרו לרשימת השמות שלכן. סמנו מספר מצומצם של הצעות שאתן אוהבות במיוחד. נסו לשמוע את חוות דעתן של אנשים נוספים. התייעצו עם המנטורים, הצוות, קבוצות של מתחרים – מה דעתם? איזה שם הם מעדיפים מבין אלו שסימנתן ומדוע?

  מה הסיפור שלכם?

חזרו לשאלות היסוד הכי מהותיות בתהליך הפיתוח, ענו עליהן במשפט שניים:

∴   מה הסיפור שמאחורי המוצר? 

∴   מה המסר שחשוב לכן להעביר? 

∴   מי קהל היעד, מה השפה שלו? 

∴   מה המוצר שלכן? מה מייחד אותו?

חשבו – האם השם שבחרתן מתאים לתשובות? אם כן, הצלחתן! יש לכם שם מנצח!