ארגז הכלים של ביתא

הורים שותפים לתהליך הלימודי מהבית

הורים שותפים לתהליך הלימודי מהבית


לשיעורי הבית יש ערך בפיתוח מסוגלות של לומדת עצמאית בכל גיל, אולם הם יכולים להיות מקור לחיכוך עם ההורים. לכל מורה התייחסות שונה לשיעורי הבית והערך המוסף שהם מייצרים. אם בחרתן לתת מטלות בית – למה חשוב לשים לב? 

'הארגז של ביתא' מסמן כללי אצבע למטלות בית הדורשות מעורבות של ההורים:  

 

שקיפות 

כבר בתיאום הציפיות הראשוני ציינו את הכוונה לתת שיעורי בית, ומה המטרה החינוכית שהם משרתים.

כדאי להתייחס גם להיקף המשימות, איזה סוג משימות דורשות מעורבות, ומה היא האחריות הבלעדית של התלמידה.

 

צמצום

הקפידו לתת מטלות בית ממוקדות, שלא דורשות הרבה זמן או מיומנויות. 

 

וולנטריות

חשבו איך המטלה משלבת מימד של בחירה, שההורים יכולים להרגיש שתורמים לתהליך לפי מה שמתאים ונוח להם. 

 

ערך מוסף

לפני נתינת מטלה חשבו – האם יש ערך מוסף לשותפות ההורית? נסחו מטלות שיש משמעות לחיבור עם ההורים. 

 

משוב

חשוב ששיעורי הבית יקבלו ביטוי בכיתה. כחלק מהשיעור, בציון או במשוב. כך התלמידים וההורים  ירגישו שיש ערך להתגייסות שלהם בחוץ למסגרת בית הספר. 

 

איך עושים את זה? שני רעיונות למטלות בית  

  1. למידה בחברותא – הילדים עושים יחד עם ההורים בירור ערכים באופן שמותאם להשקפת עולמם.  
  2. התבוננות על החומר הלימודי מזווית אישית משפחתית. לדוג': בשיעור ביולוגיה בקשו מהתלמידים לערוך מפה עם צבעי העיניים של בני המשפחה.