איך לנהל מרחב בינתחומי בלמידה עצמאית?

טיפ של אמרי אביטן | בית הספר לאתגרי העתיד חריש למידה בינתחומית דורשת פעמים רבות למידה עצמאית או בקבוצות קטנות. איך אפשר לשמור על מרחב למידה עצמאי בלמידה בינתחומית, אך בו בזמן לשלוט במתרחש ולהושיט עזרה לתלמידם שמתקשים?    ככה אמרי עושה את זה: חלקו את הכיתה לשלושה מעגלים של למידה, המבוססים על אמון. מעגל ראשון […]

מגדלור ללמידה רב/בין תחומית

גיבוש ויצירה של תוכנית הוראה ולמידה, הכוללת שילוב של שתי דיסיפלינות או יותר, היא משימה מורכבת. 'הארגז של ביתא' סרטט עבורכן מגדלור ללמידה רב/בין תחומית, שמטרתו לסייע לכן לוודא שהתוכנית שלכן מכילה את כל העקרונות העומדים בבסיס למידה זו. המגדלור מתאים ללמידה רב/בין תחומית בכל גיל.     אופן ההכנה: בחרו את מודל ההוראה המתאים לכן, […]

אין כמו בבית! ביקורי בית – למה ואיך?

אין כמו בבית! ביקורי בית – למה ואיך? ביקורי בית עבורי היו game changer בתהליך החינוכי בכיתות החינוך שלי. בכיתת החינוך שלי היתה תלמידה, נקרא לה מיכל לצורך הסיפור. תלמידה מורכבת מאוד, תמיד מגיעה באיחור, עצבנית, לא משתפת פעולה עם המורים, ממציאה סיפור ופעמים רבות נתפסה בשקרים.  חששתי מביקור הבית הזה, היה לי ברור שגם […]

אסיפת הורים כללית – תיאום ציפיות ראשוני

אסיפת הורים כללית – תיאום ציפיות ראשוני אסיפת הורים כללית היא הזדמנות מצוינת ליצור קשר ראשוני עם ההורים או להעמיק קשר קיים, וגם לשמוע מהם על הדגשים החשובים להם. 'הארגז של ביתא' מציע מתודה קלה ויעילה למחנכת הכיתה לתיאום ציפיות ראשוני.   אופן ההכנה:  נרשמים חינם לאתר wooclap. יוצרים אירוע חדש בכפתור ה create (+) […]

המצפן למעורבות פוזיטיבית

הוראה ולמידה דיפרנציאלית, המותאמת להכלת שונות ופער בין תלמידים ותלמידות, היא אחד מאבני היסוד של פדגוגיה מוטת עתיד.  'הארגז של ביתא' מציע לעלות לקומה הבאה – הוראה בשפה מותאמת לכל אחד מהתלמידים, במטרה להוביל לשינוי חשיבה ולתהליך למידה מכוון מעורבות. אופן ההכנה: הצטיידו במערך שיעור כתוב, ובמצפן המצורף. איך עושים את זה? המצפן למערבות פוזיטיבית […]