שומעות רגע?!

להיות מורה בירושלים

חינוך ירושלמי

הארגז של ביתא

InHouse

איך לנהל מרחב בינתחומי בלמידה עצמאית?

טיפ של אמרי אביטן | בית הספר לאתגרי העתיד חריש

למידה בינתחומית דורשת פעמים רבות למידה עצמאית או בקבוצות קטנות. איך אפשר לשמור על מרחב למידה עצמאי בלמידה בינתחומית, אך בו בזמן לשלוט במתרחש ולהושיט עזרה לתלמידם שמתקשים? 

 

ככה אמרי עושה את זה:

  1. חלקו את הכיתה לשלושה מעגלים של למידה, המבוססים על אמון. מעגל ראשון – תלמידים ותלמידות שבכדי ללמוד באופן מיטבי, צריכים להישאר בכיתה ובקשר עין עם המורה. מעגל שני -תלמידים ותלמידות שאפשר לסמוך עליהם בלמידה עצמאית או בלמידת עמיתים, אך מוגבלים ללמידה במרחק ראייה. מעגל שלישי – תלמידים ותלמידות שאפשר לסמוך עליהם בלמידה עצמאית או בלמידת עמיתים. יכולים ללמוד בכל מקום (בכיתה, בספרייה, ברחבי בית הספר, בחוץ, ואפילו בבית).
  2. בתחילה כל התלמידים משוייכים למעגל האמון הראשון. תלמיד שרוצה לעבור בין המעגלים צריך לבקש את אישורו של המורה. תלמיד שלא עמד באמון שניתן לו, "יורד מעגל".
  3. מעגלי האמון נמשכים ונשמרים לאורך כל התהליך, אך התנועתיות ביניהם נשמרת. כך לכל תלמיד או תלמידה נתנת ההזדמנות לקבל אמון ברמה הגבוהה ביותר, מבלי לגרוע מיכולתו של המורה לקרב אליו תלמידים ביום מורכב או כאלו שצריכים יותר ליווי במשימה בספציפית. 

תוכלו להצטרף אלינו לסיור וירטואלי בבית הספר חריש, ממש כאן.

אהבת? שתפי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *