לשתף או לא לשתף? מדריך למורה
התלמידים והתלמידות שלנו חיים ומתחנכים בעידן פוסט אמת. כניסתה של הבינה המלאכותית לחיינו מתחה עוד יותר את הגבול בין אמת לבדיה, ובין תוכן אותנטי לפייק ניוז ואפילו גניבת זהות. במערך הוראה זה תמצאו הצעה לשיחה פתוחה בכיתה הכוללת: התנסות פעילה, גיבוש עמדה תוך דיון, ואימוץ נורמות חדשות לפעילות ברשתות כשבמוקד השאלה – לשתף או לא […]
ערכת מעברים; להתכונן לחטיבת הביניים
המעבר בין בית הספר היסודי לחטיבת הביניים הוא שלב משמעותי בהתפתחות התלמידים והתלמידות, המצריך הכנה ועיבוד של היבטים לימודיים, רגשיים וחברתיים. ערכת 'מעברים' נועדה לסייע לכם, צוותי כיתה ו', לחזק את השלב הקריטי הזה ולהרחיב את רפרטואר הכלים לשלבים השונים בדרך. *** יש לך כלים מעולים שאנחנו חייבות להוסיף לערכה? נשמח לשמוע תגובות!
איך נעצב היום את הזיכרון של מחר?
איך לנהל מרחב בינתחומי בלמידה עצמאית?
טיפ של אמרי אביטן | בית הספר לאתגרי העתיד חריש למידה בינתחומית דורשת פעמים רבות למידה עצמאית או בקבוצות קטנות. איך אפשר לשמור על מרחב למידה עצמאי בלמידה בינתחומית, אך בו בזמן לשלוט במתרחש ולהושיט עזרה לתלמידם שמתקשים? ככה אמרי עושה את זה: חלקו את הכיתה לשלושה מעגלים של למידה, המבוססים על אמון. מעגל ראשון […]
מגדלור ללמידה רב/בין תחומית
גיבוש ויצירה של תוכנית הוראה ולמידה, הכוללת שילוב של שתי דיסיפלינות או יותר, היא משימה מורכבת. 'הארגז של ביתא' סרטט עבורכן מגדלור ללמידה רב/בין תחומית, שמטרתו לסייע לכן לוודא שהתוכנית שלכן מכילה את כל העקרונות העומדים בבסיס למידה זו. המגדלור מתאים ללמידה רב/בין תחומית בכל גיל. אופן ההכנה: בחרו את מודל ההוראה המתאים לכן, […]
המצפן למעורבות פוזיטיבית
הוראה ולמידה דיפרנציאלית, המותאמת להכלת שונות ופער בין תלמידים ותלמידות, היא אחד מאבני היסוד של פדגוגיה מוטת עתיד. 'הארגז של ביתא' מציע לעלות לקומה הבאה – הוראה בשפה מותאמת לכל אחד מהתלמידים, במטרה להוביל לשינוי חשיבה ולתהליך למידה מכוון מעורבות. אופן ההכנה: הצטיידו במערך שיעור כתוב, ובמצפן המצורף. איך עושים את זה? המצפן למערבות פוזיטיבית […]