InHouse

להיות מורה בירושלים

חינוך ירושלמי

הארגז של ביתא

שומעות רגע?!

המגזין

ידע. השראה. פרקטיקה.

בין מילואים לעורף

מתחילת המלחמה מנהלים ומנהלות של בתי הספר נפגשים עם שלל שברים. בחלקם הם צופים מהצד, את חלקם פוגשים בידיים חשופות. ובחיי היומיום הם נדרשים לחבר את הסדקים בין המורות והמורים שבקרב לבין אלו שבעורף. ביקשנו מאיתן הופמן, מנהל בית הצייר, לשתף אותנו במלאכת המחשבת של יצירת הקשרים, בתוך שגרה כמעט בלתי אפשרית.

הקריירה החינוכית שלי

חודשים סוערים עוברים על החברה הישראלית, הפגנות, מהפכות, צבע אדום, שביתות… לפעמים קשה בתוך כל הרעש הזה לבודד את המשתנים ולחשוב צלול על עצמנו. קשה להתפנות לעצמנו באופן כללי - לאכול בריא, לעשות ספורט, לקרוא ספר טוב, לנשום. הכל נכון, הכל חשוב, הכל דחוף. אין בפי בשורה גדולה או איזה טיפ ניו אייג'י מהפכני לאיך אפשר להתפנות יותר לרחשי הלב שלנו. רק פנס קטן בידיי, פנס שמצביע על ההזדמנות המופלאה שיש לנו כמורות ומורים, וזה הקיץ!

חינוך ירושלמי

דבק של זהב

דבק של זהב

המרחב החינוכי במשקפיים מגדריים: על מה כדאי להסתכל ומה אפשר לעשות?

כשהבת שלי היתה בכיתה א' היא חזרה יום אחד הביתה ואמרה לי – "אמא, המורה שלי עושה בכיתה משהו שתאהבי", כששאלתי אותה מה המורה עושה, היא סיפרה שבכל פעם שהמורה שלה שואלת שאלה היא נותנת גם לבת וגם לבן לענות, לסירוגין – בת, בן, בת, בן. המורה גם הסבירה לכיתה שהיא עושה את זה כי אחרת בנות ישתתפו פחות בשיעור. זה השורש, הרגעים היומיומיים, הקטנים לכאורה, במרחב החינוכי, שמעצבים את החיים של כולנו מגיל צעיר.  פדגוגיה שמקדמת הוגנות מגדרית שמה לב לרגעים הקטנים האלה, שחוזרים על עצמם שוב ושוב, יום אחרי יום, ומתבוננת בהם קודם כל מבעד למשקפיים מגדריים...

זה תלוי (גם) בנו! 

מה הדרך הטובה ביותר להשפיע על עתיד החברה שלנו? הצבעה בבחירות בוודאי אינה הדרך היחידה להשפיע, אבל אני מניח שנסכים שהליכה לקלפי אינה מותרות או פינוק, אלא הכרח דמוקרטי, שכל מי שהארץ הזו חשובה לו צריך לקחת בו חלק. אולם, עצם ההצבעה תורמת מעט מאד לשיפור התרבות הפוליטית הדמוקרטית שלנו, אם אינה מלווה גם בשינוי נקודת המבט על הפוליטיקה. המונח פוליטיקה הפך בימינו שם נרדף לשחיתות, נכלוליות, אינטרסנטיות וסקטוריאליות. התרבות הפוליטית הישראלית – תרבות הצומחת "מלמטה" – משופעת בניכור, ייאוש, ותסכול מהמערכות הפוליטיות, ובציניות וסקפטיות לגבי יכולת ההשפעה שלנו עליהן. החשש מירידת שיעורי ההצבעה הוא ביטוי חשוב לכך, אך העיסוק בו מחמיץ את הטיפול בבעיה העיקרית. 

שעת מבחן

חדר מורים פרק 38

בלי בית, עם ספר

חדר מורים פרק 32

בין מילואים לעורף

שאלות של זיכרון

מחנכת כיתה ז' | ענבר

השנה לא נשתמש בנפצים!

איילת בורדה | מחנכת כיתה ו', בית ספר עופרים